January 2006
·
8 Reads
This page lists the scientific contributions of an author, who either does not have a ResearchGate profile, or has not yet added these contributions to their profile.
It was automatically created by ResearchGate to create a record of this author's body of work. We create such pages to advance our goal of creating and maintaining the most comprehensive scientific repository possible. In doing so, we process publicly available (personal) data relating to the author as a member of the scientific community.
If you're a ResearchGate member, you can follow this page to keep up with this author's work.
If you are this author, and you don't want us to display this page anymore, please let us know.
January 2006
·
8 Reads
January 2006
·
2 Reads
January 2006
·
1 Read
January 2006
·
3 Reads
January 2006
·
20 Reads
·
4 Citations
Nicht immer ist eine "verrückte Bandscheibe" oder eine untrainierte Rückenmuskulatur Grund für Rückenschmerzen. Auch Fehlbeanspruchungen der Zwischenwirbelgelenke (Facettengelenke) können der Auslöser starker Schmerzen sein. Informieren Sie sich - in allen Facetten - über das lumbale Facettensyndrom: - Ursachen und Entstehung - Diagnostische und therapeutische Möglichkeiten - Begutachtungsrichtlinien. Topaktuelles Expertenwissen für jeden Orthopäden und Unfallchirurgen.
December 2005
·
36 Reads
·
1 Citation
Das lumbale Facettensyndrom, 2. Auflage 10.1007/3-540-30049-X_3 JörgJerosch und JürgenHeisel 3.Diagnostische Maßnahmen
January 2004
·
45 Reads
Die Fortbildungskurse richten sich an angehende Fachärzte für Orthopädie und orthopädische Chirurgie, aber auch an erfahrene Orthopäden in Praxis und Klinik, die von bestausgewiesenen Wissenschaftlern eine kompetente Übersicht über Neues zu aktuellen und modernen Krankheitsbildern bekommen. Strategien in moderner, invasiver und nichtinvasiver Diagnostik sowie konservativer und operativer Therapie werden didaktisch einfach erläutert und mit vielen Tabellen und Abbildungen präsentiert.
January 2004
·
47 Reads
Die Fortbildungskurse richten sich an angehende Fachärzte für Orthopädie und orthopädische Chirurgie, aber auch an erfahrene Orthopäden in Praxis und Klinik, die von bestausgewiesenen Wissenschaftlern eine kompetente Übersicht über Neues zu aktuellen und modernen Krankheitsbildern bekommen. Strategien in moderner, invasiver und nichtinvasiver Diagnostik sowie konservativer und operativer Therapie werden didaktisch einfach erläutert und mit vielen Tabellen und Abbildungen präsentiert.
January 2003
·
14 Reads
Die Fortbildungskurse richten sich an angehende Fachärzte für Orthopädie und orthopädische Chirurgie, aber auch an erfahrene Orthopäden in Praxis und Klinik, die von bestausgewiesenen Wissenschaftlern eine kompetente Übersicht über Neues zu aktuellen und modernen Krankheitsbildern bekommen. Strategien in moderner, invasiver und nichtinvasiver Diagnostik sowie konservativer und operativer Therapie werden didaktisch einfach erläutert und mit vielen Tabellen und Abbildungen präsentiert.
January 2003
·
7 Reads
... Of the screws imaged postoperatively, 98% were found to be clinically acceptable with 89% placed completely within the pedicle. Additionally, the authors found that in the RA cases, no patients experienced permanent neurologic deficits compared to the 0.6 -5% reported in the literature for conventional techniques [44][45][46]. ...
July 1996
Spine
... Assuming the blocks were technically successful, one explanation for this finding is that in a small subset of individuals, aberrant innervation may account for false-negative diagnostic MBB. Some authors have suggested that l-z joints may also receive innervation from the medial branch below the joint (i.e., S1 for the L5-S1 joint), 33,34 the dorsal root ganglion, 35 and the paravertebral sympathetic ganglia, 36,37 but these assertions remain unproven ( fig. 2). ...
February 1996
Neurosurgery Clinics of North America
... Prospective cohort studies (Level II) and prospective case series (Level IV) evidence 27,28,43-45 . Low volume studies (10-38 shoulders)26,27,[43][44][45] . Definitions of atraumatic shoulder instability varied Sachs and Bankart lesions excluded . ...
November 1997
Acta Orthopaedica Scandinavica
... The indispensable role of the capsuloligamentous complex is well described in regard to shoulder stability [16,17]. It is composed of two ligament limbs, and both of which are connected by a transverse ligamentous structure called the rotator cable [18]. ...
March 1998
Journal of Shoulder and Elbow Surgery
... Nowadays, minimally invasive techniques are becoming widespread in many areas of orthopedics. Shoulder arthroscopy is a treatment proven to be as successful as open surgery and has many advantages over open surgery, such as early movement, less pain, early discharge, less scar tissue [11, 16,17]. The learning curve for arthroscopic treatments of the shoulder is long. ...
May 1998
The American Journal of Sports Medicine