September 2012
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16 Reads
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2 Citations
Innovations Technology and Techniques in Cardiothoracic and Vascular Surgery
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September 2012
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16 Reads
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2 Citations
Innovations Technology and Techniques in Cardiothoracic and Vascular Surgery
September 2012
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82 Reads
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14 Citations
Innovations Technology and Techniques in Cardiothoracic and Vascular Surgery
The aim of this study was to evaluate the safety and efficacy of an original technique of single-port video-assisted thoracoscopy (S-VATS) for the minimally invasive treatment of pleural empyema in fibrinopurulent stage. Single-port video-assisted thoracoscopy was performed under general anesthesia and single-lung ventilation using a 2-cm incision after ultrasound localization of the projected midpoint of the pleural effusion. Through the single access, a video scope and standard thoracoscopy instruments were simultaneously introduced to perform debridement and lavage of the pleural cavity. Postoperatively, patients underwent continuous or intermittent pleural irrigation through the chest tube until microbiological confirmation of sterility of the pleural fluid. Between November 2004 and December 2009, a total of 61 patients underwent S-VATS for pleural empyema in stage I (7%) or II (93%). Median age was 63.5 years (range, 22-94 years). Male-to-female ratio was 4.2. Surgery was performed 3 to 60 days after the onset of symptoms. Macroscopically complete debridement of the pleural cavity was achieved in most (98%) cases. Median operation time was 53 minutes (range, 29-90 minutes). No intraoperative complications occurred. In-hospital mortality and morbidity rates were 3% and 16%, respectively. Deaths were caused by diffuse metastatic colon cancer in one case and severe apoplectic insult in the other. Chest tube was removed after a median time of 12 days (range, 4-64 days). Four (6.5%) patients experienced a relapse of empyema; this was caused by complicated residual pleural space (two cases), persistent pleuropulmonary fistula (one case), or both (one case). It seems that S-VATS is a safe and effective procedure for the treatment of pleural empyema in fibrinopurulent stage.
March 2012
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16 Reads
Pneumologie
Zielsetzung: Ziel der vorliegenden Studie war die Evaluierung der Durchfuhrbarkeit, des Risikoprofils sowie der Effektivitat der Single-Port videoassistierten Thorakoskopie (S-VATS) zur minimal-invasiven Behandlung des Pleuraempyems im Stadium I-II. Methode: Es handelt sich um eine retrospektive Analyse der Daten 61 konsekutiver, einer S-VATS unterzogener Patienten mit Pleuraempyem. Der einzige videothorakoskopische Zugang (2cm lang) entsprach dem thoraxsonographisch projizierten Mittelpunkt des Pleuraergusses. Hierdurch wurden das Videothorakoskop sowie das Standardinstrumentarium fur die minimal-invasive Chirurgie in den Pleuraraum eingefuhrt. Die eventuell auch gleichzeitige Anwendung multipler Instrumente erlaubte ein komplettes Debridement der Empyemhohle. Postoperativ wurden die Patienten einer kontinuierlichen Spulbehandlung durch die Thoraxdrainage solange unterzogen, bis die Sterilitat der Pleurahohle nachgewiesen wurde. Antibiogramm-gerechte Antibiotika wurden der Spullosung zugefugt im Falle einer persistierenden bakteriellen Kontamination der Thoraxhohle 7–10 Tage nach der S-VATS. Ergebnis: Im Zeitraum November 2004– Dezember 2009 wurden 61 Patienten einer S-VATS wegen Pleuraempyems im Stadium I-II unterzogen. Das Altersmedian betrug 63,5 Jahre (Range: 22–94 Jahre); das Geschlechterverhaltnis M:W war 4,2:1. In 6 Fallen wurde zunachst eine Thoraxdrainage 3–6 Tage vor dem Eingriff angelegt. Ein komplettes Debridement der Pleurahohle konnte in 93% der Patienten erzielt werden. Die mediane OP-Dauer betrug 53 Minuten (Range: 29–90); intraoperative Komplikationen wurden nicht beobachtet. Die Krankenhausmortalitats- und Morbiditatsraten waren 3% bzw. 16%, wobei die 2 Todesfalle auf ein diffus metastasiertes Coloncarcinom respektive einen schwergradigen Apoplex zuruckzufuhren waren. Die Thoraxdrainage wurde nach einer medianen Zeit von 12 Tagen (Range: 4–64) entfernt. Ein Rezidiv des Empyems wurde bei 4 Patienten (6,5%) beobachtet, in Zusammenhang mit einer komplizierten Resthohle (2 Falle), einer persistierenden pleuropulmonalen Fistel (1 Fall), oder einer Kombination von beiden. Schlussfolgerung: Die S-VATS stellt eine risikoarme und effektive Behandlungsmethode auch bei alteren Patienten mit Pleuraempyem im Stadium I-II dar.
... In literature, U-VATS has been shown to be safe and effective treatment modality for empyema. Marra et al [6] reported safety and efficacy of U-VATS procedure for the treatment of 61 patients with stages I or II empyema. No intraoperative complications occurred. ...
September 2012
Innovations Technology and Techniques in Cardiothoracic and Vascular Surgery