Article

The Scoliosis Research Society Classification for Adult Spinal Deformity

University of California, San Francisco, San Francisco, California, United States
Neurosurgery clinics of North America (Impact Factor: 1.44). 05/2007; 18(2):207-13. DOI: 10.1016/j.nec.2007.03.002
Source: PubMed

ABSTRACT

The management of adult spinal deformity is characterized by significant variability in operative and nonoperative approaches. Adult spinal deformity encompasses a broad spectrum of disorders of the spine, and the disparity observed in reported clinical outcomes of operative and nonoperative care reflects the heterogeneity of the cases studied. A classification of spinal deformity in adults is important in providing a framework for comparison of similar cases and for reporting outcomes on well-defined disorders. Existing classifications of scoliosis are limited in their applicability to adult deformity because they do not include parameters of lumbar degenerative change and regional sagittal alignment that are critical to decision making in surgical care of the adult. The Scoliosis Research Society classification for adult deformity is presented in this article. The purpose of this classification is to provide a framework for reporting similar cases and to contribute to the development of an evidence-based approach to the management of adult spinal deformity.

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  • No preview · Article · Jan 2009 · Archivio di Ortopedia e Reumatologia
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    ABSTRACT: Spinal deformities affect a considerable number of individuals of all ages. The etiological spectrum is broad and in cases of severe deformities a surgical treatment may be required. In addition to clinical evaluation, full spine radiographs constitute a fundamental tool, both in the diagnostic process as well as in the therapeutic follow-up of these patients. The aim of this paper is to provide a comprehensive overview on radiological assessment of spinal deformities, with an emphasis on scoliosis, by summarizing classical concepts and incorporating new ideas being developed in recent years, mainly due to the improvement and increased complexity of surgical management.
    No preview · Article · Jan 2009 · Revista Chilena de Radiologia
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    ABSTRACT: Die adulte Skoliose ist als frontale strukturelle Seitausbiegung der Wirbelsäule von >10° bei Patienten nach Abschluss des Knochenwachstums definiert. Führende Symptome der Patienten sind der Rückenschmerz, oftmals wird dieser von einer Claudicatio spinalis als Folge einer zentralen, foraminalen oder rezessalen Stenose begleitet. Die pathophysiologisch maßgebliche asymmetrische Degeneration führt zu einer asymmetrischen Lastverteilung, was wiederum die weitere Degeneration und Deformität antreibt (Merkmale: frontale Dekompensation, segmentale Kyphose). Dabei entwickelt sich eine Progression der Skoliose (0,5–1,0°/Jahr) sowie der Kyphose. Zur Diagnostik gehören Röntgenbilder inklusive Funktionsaufnahmen, MRT, Myelo-CT und invasiv-diagnostische Maßnahmen wie Diskographien, Facettenblockaden, Wurzelblockaden und epidurale Injektionen. Die Therapie (konservativ oder operativ) zielt auf die individuelle Symptomatologie des Patienten. Insbesondere ist die chirurgische Therapie anspruchsvoll und mitunter wegen des Alters und der Komorbiditäten der Patienten, der Ausdehnung der Fusionsstrecke, des Zustands des Anschlusssegments und des Iliosakralgelenks, der Osteoporose oder Osteopenie und eventueller Voroperationen problematisch. Im Falle einer Korrektur ist das Hauptziel die Wiederherstellung der sagittalen und frontalen Balance. Diese Übersicht befasst sich mit den besonderen Indikationen für die Zementaugmentation bei Osteoporose und der Problematik der Anschlussdegeneration und deren chirurgischem Management.
    No preview · Article · Feb 2009 · Der Orthopäde
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