Article

Cesarean section en caul and asphyxia in preterm infants

Department of Obstetrics and Gynecology, Shengjing Hospital of China Medical University, Shenyang, China.
Acta Obstetricia Et Gynecologica Scandinavica (Impact Factor: 2.43). 12/2012; 92(3). DOI: 10.1111/aogs.12066
Source: PubMed

ABSTRACT

We reviewed the outcome for 211 patients undergoing a planned 'en caul' (within intact membranes) cesarean section and for 836 control patients with conventional lower segment section, in the period 2001-2010 at a university affiliated hospital in China, where the former technique has been practiced. Of the intended 'en caul' sections there were 141 successful deliveries (66.8%) and 70 that failed and were converted to conventional lower segment cesarean section. Maternal blood loss was similar for both operation types, but the rate of asphyxia was significantly lower among preterm infants delivered by the 'en caul' method than in the control cases. Multivariate logistic regression revealed that the volume of amniotic fluid, a low Bishop score and high birthweight were associated with failed 'en caul' deliveries. Cesarean section 'en caul' can be a safer option than lower segment section when preterm delivery is required. © 2012 The Authors Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica © 2012 Nordic Federation of Societies of Obstetrics and Gynecology.

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    ABSTRACT: Die Sectio caesarea ist die häufigste abdominelle Operation bei Frauen weltweit. Lange Zeit gab es neben der Sectio in Mortua ausschließlich mütterliche Indikationen. In den 70er und 80er Jahren des 19. Jahrhunderts lag die mütterliche Sterblichkeit noch bei 80 %. Es wurden verschiedene Operationstechniken zur Reduktion der Mortalität eingeführt. In der Ära von Antisepsis und Asepsis und Fortschritten der Anästhesie konnte die postoperative Mortalität drastisch gesenkt werden. Heute ist weltweit die suprazervikale transperitoneale Sectio caesarea, modifiziert nach Misgav-Ladach-Methode, als Standardoperationstechnik etabliert. Sie basiert auf operativem Minimalismus, scharfe Dissektionen wurden weitestgehend reduziert. Diese Technik wird als für die Mutter weniger traumatisch dargestellt. Daher etabliert sich die Sectio caesarea in den letzten Jahren mit allerdings zunehmenden Langzeitproblemen neben der vaginalen Geburt. Mit der zunehmenden Sectiorate sind Geburtshelfer nach wie vor bemüht peri- und postoperative Morbidität zu reduzieren. In jüngster Zeit wurde die Operationstechnik der extraperitonealen Sectio caesarea modifiziert, die das Potenzial hat, postoperative Schmerzen und Analgetikagebrauch noch weiter zu reduzieren.
    No preview · Article · Oct 2013 · Der Gynäkologe