Article
Coffee consumption and risk of colorectal cancer in a population-based prospective cohort of Japanese men and women.
Epidemiology and Prevention Division, Research Center for Cancer Prevention and Screening, National Cancer Center, Tokyo, Japan.
International Journal of Cancer (impact factor:
5.44).
10/2007;
121(6):1312-8.
DOI:10.1002/ijc.22778
pp.1312-8
Source: PubMed
-
Citations (0)
- Cited In (2)
-
Article: Risk of colon cancer and coffee, tea, and sugar-sweetened soft drink intake: pooled analysis of prospective cohort studies.
[show abstract] [hide abstract]
ABSTRACT: The relationships between coffee, tea, and sugar-sweetened carbonated soft drink consumption and colon cancer risk remain unresolved. We investigated prospectively the association between coffee, tea, and sugar-sweetened carbonated soft drink consumption and colon cancer risk in a pooled analysis of primary data from 13 cohort studies. Among 731 441 participants followed for up to 6-20 years, 5604 incident colon cancer case patients were identified. Study-specific relative risks (RRs) and 95% confidence intervals (CIs) were estimated using Cox proportional hazards models and then pooled using a random-effects model. All statistical tests were two-sided. Compared with nonconsumers, the pooled multivariable relative risks were 1.07 (95% CI = 0.89 to 1.30, P(trend) = .68) for coffee consumption greater than 1400 g/d (about six 8-oz cups) and 1.28 (95% CI = 1.02 to 1.61, P(trend) = .01) for tea consumption greater than 900 g/d (about four 8-oz cups). For sugar-sweetened carbonated soft drink consumption, the pooled multivariable relative risk comparing consumption greater than 550 g/d (about 18 oz) to nonconsumers was 0.94 (95% CI = 0.66 to 1.32, P(trend) = .91). No statistically significant between-studies heterogeneity was observed for the highest category of each beverage consumed (P > .20). The observed associations did not differ by sex, smoking status, alcohol consumption, body mass index, physical activity, or tumor site (P > .05). Drinking coffee or sugar-sweetened carbonated soft drinks was not associated with colon cancer risk. However, a modest positive association with higher tea consumption is possible and requires further study.CancerSpectrum Knowledge Environment 06/2010; 102(11):771-83. · 14.07 Impact Factor -
Article: Coffee consumption and risk of cancers: a meta-analysis of cohort studies.
[show abstract] [hide abstract]
ABSTRACT: Coffee consumption has been shown to be associated with cancer of various sites in epidemiological studies. However, there is no comprehensive overview of the substantial body of epidemiologic evidence. We searched MEDLINE, EMBASE, Science Citation Index Expanded and bibliographies of retrieved articles. Prospective cohort studies were included if they reported relative risks (RRs) and corresponding 95% confidence intervals (CIs) of various cancers with respect to frequency of coffee intake. We did random-effects meta-analyses and meta-regressions of study-specific incremental estimates to determine the risk of cancer associated with 1 cup/day increment of coffee consumption. 59 studies, consisting of 40 independent cohorts, met the inclusion criteria. Compared with individuals who did not or seldom drink coffee per day, the pooled RR of cancer was 0.87 (95% CI, 0.82-0.92) for regular coffee drinkers, 0.89 (0.84-0.93) for low to moderate coffee drinkers, and 0.82 (0.74-0.89) for high drinkers. Overall, an increase in consumption of 1 cup of coffee per day was associated with a 3% reduced risk of cancers (RR, 0.97; 95% CI, 0.96-0.98). In subgroup analyses, we noted that, coffee drinking was associated with a reduced risk of bladder, breast, buccal and pharyngeal, colorectal, endometrial, esophageal, hepatocellular, leukemic, pancreatic, and prostate cancers. Findings from this meta-analysis suggest that coffee consumption may reduce the total cancer incidence and it also has an inverse association with some type of cancers.BMC Cancer 03/2011; 11:96. · 3.01 Impact Factor
Data provided are for informational purposes only. Although carefully collected, accuracy cannot be guaranteed.
The impact factor represents a rough estimation of the journal's impact factor and does not reflect the actual
current impact factor.
Publisher conditions are provided by RoMEO. Differing provisions from the publisher's actual policy or licence
agreement may be applicable.
Keywords
1,163 incident colorectal cancers
additional analyses
coffee consumption
colon cancer
colorectal cancer
colorectal cancer risk
colorectal cancer site
cups
follow-up period
green tea consumption
invasive colon cancer
Japanese men
Japanese women
JPHC Study
large population-based cohort study
population-based cohort
rectal cancer
significant association
significant decrease
significant inverse association