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Chinese My Trauma Recovery, A Web-Based Intervention for Traumatized Persons in Two Parallel Samples: Randomized Controlled Trial.

Department of Psychology, School of Philosophy, Wuhan University, Wuhan, China.
Journal of Medical Internet Research (Impact Factor: 4.67). 01/2013; 15(9):e213. DOI: 10.2196/jmir.2690
Source: PubMed

ABSTRACT Guided self-help interventions for PTSD (post-traumatic stress disorder) are a promising tool for the dissemination of contemporary psychological treatment.
This study investigated the efficacy of the Chinese version of the My Trauma Recovery (CMTR) website.
In an urban context, 90 survivors of different trauma types were recruited via Internet advertisements and allocated to a randomized controlled trial (RCT) with a waiting list control condition. In addition, in a rural context, 93 survivors mainly of the 2008 Sichuan earthquake were recruited in-person for a parallel RCT in which the website intervention was conducted in a counseling center and guided by volunteers. Assessment was completed online on a professional Chinese survey website. The primary outcome measure was the Post-traumatic Diagnostic Scale (PDS); secondary outcome measures were Symptom Checklist 90-Depression (SCL-D), Trauma Coping Self-Efficacy Scale (CSE), Post-traumatic Cognitive Changes (PCC), and Social Functioning Impairment (SFI) questionnaires adopted from the My Trauma Recovery website.
For the urban sample, findings indicated a significant group×time interaction in post-traumatic symptom severity (F1,88=7.65, P=.007). CMTR reduced post-traumatic symptoms significantly with high effect size after one month of treatment (F1,45=15.13, Cohen's d=0.81, P<.001) and the reduction was sustained over a 3-month follow-up (F1,45=17.29, Cohen's d=0.87, P<.001). In the rural sample, the group×time interaction was also significant in post-traumatic symptom severity (F1,91=5.35, P=.02). Post-traumatic symptoms decreased significantly after treatment (F1,48=43.97, Cohen's d=1.34, P<.001) and during the follow-up period (F1,48=24.22, Cohen's d=0.99, P<.001). Additional outcome measures (post-traumatic cognitive changes, depression) indicated a range of positive effects, in particular in the urban sample (group×time interactions: F1,88=5.32-8.37, all Ps<.03), contributing to the positive evidence for self-help interventions. Differences in the effects in the two RCTs are exploratorily explained by sociodemographic, motivational, and setting feature differences between the two samples.
These findings give support for the short-term efficacy of CMTR in the two Chinese populations and contribute to the literature that self-help Web-based programs can be used to provide mental health help for traumatized persons.
Australia New Zealand Clinical Trials Registry (ANZCTR): ACTRN12611000951954; https://www.anzctr.org.au/Trial/Registration/TrialReview.aspx?ACTRN=12611000951954 (Archived by WebCite at http://www.webcitation.org/6G7WyNODk).

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    ABSTRACT: Hintergrund: In der vorliegenden Studie wird das Login- und Nutzungsverhalten von traumatisierten Personen aus China für ein webbasiertes Selbsthilfeprogramm beschrieben. Methode: Von 428 Personen, die einen Screening-Fragebogen ausgefüllt hatten, entsprachen 323 den Aus- und Einschlusskriterien, und 103 Personen ließen sich für ein Interventions-/Wartelistendesign randomisieren. Die Adhärenz wurde mittels Dropout-Raten über die Anzahl der Besuchstage auf der Internetseite und die Anzahl an besuchten Seiten gemessen. Ergebnisse: Von den 103 Teilnehmern nutzten 59.2% das Programm über eine Zeitdauer von 1 Monat. 39.8% der Personen lieferten Follow-up-Daten. Von 61 Nutzern besuchten 83.6% die Website an 5 oder weniger Tagen und 29.2% zeigten eine starke Nutzung der Seite (> 100 aufgerufene Seiten). Die Analysen zeigten, dass die Anzahl der Besuchstage mit dem wahrgenommenen familiären Unverständnis korreliert, und dass die Anzahl besuchter Seiten mit dem wahrgenommenen generellen Unverständnis und dem bewältigungsbezogenen Selbstwert assoziiert ist. Schlussfolgerungen: Es zeigten sich ähnlich hohe Abbruchraten wie bei anderen webbasierten Interventionen (WBI) ohne Therapeutenkontakt. Um die Nutzung zu verbessern, sollten weitere WBI für posttraumatische Belastungsstörungen (PTBS) spezifisch auf die Bedürfnisse der Personen eingehen, die wegen negativer sozialer Reaktionen um ihre soziale Anerkennung als Traumaopfer besorgt sind (z.B. generelles und familiäres Unverständnis).
    Verhaltenstherapie 02/2014; 24(1):6-14. DOI:10.1159/000358472 · 0.51 Impact Factor

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Jun 16, 2014